Geoblog.pl    nasz    Podróże    Filipiny w maju dla Majów    Motorkiem na polnoc wyspy

Motorkiem na polnoc wyspy

Filipiny
Filipiny, El Nido

Dzien zaczynamy od wypoyczenia skutera. Cena za automatyka wynosi srednio 700 peso za caly dzien. Drogo porownujac np. do Boholu gdzie smigalismy ta maszyna za 400p. (caly dzien)

Targujemy cene na 500 peso ale za pol dnia- czyli mamy wocic okolo 13.

Odrazu kierujemy sie na polnoc w strone lotniska w Elnido. Droga jest szutrowa i ciezko pedzic nas niej wiecej niz 30 km/h a wszedobylskie psy wygrzewajace sie na srodku drogi wymagaja od kierowcy nie lada kncentracji!

Po okolo 45 minutach zjzdzamy z glownej drogi w lewo przed znakiem na Nacepan beach. Przejezdzamy przez prowizoryczny mostek i dalej po ok. 5km dojezdzamy do rybackiej wioski lezacej wlasnie przy wspomnianej plazy. Od razu zostawiamy motor przy jednym z pensjonatow (chyba jedyny w tej okolicy)- nocleg w nim to double room za 800 peso ze slodka woda do mycia i z fanem (miejsce nad sama plaza). Wcinamy na sniadanie omleta ze slodka bulka i po chwili powoli kroczymy wzdluz plazy podziwiajac spokoj i cisze tego miejsca. Zero turystow, lodzie rybackie wkolo i dzieciaki bawiace sie w wodzie. Kilka fotek i wracamy z poworotem do wioski. Od miejscowego wlasciciela gruntu dowiadujemy sie ze ta unikatowa miescinka juz niedlugo zostanie przeniosiona gdzies wglab ladu a na jej mniejscu powstana eksluzywne kurorty wczasowe. My staramy sie uswiadomic inwestora ze to dla tej wioski i spokoju tu panujacego turysci beda przyjezdzac a nie dla dlugiej i ladnej plazy, ale coz sa gusta i gusciki!

Powrot na motorku do El nido zajmuje nam ponowne 45 min. Korzystajac z dosc wczesnej pory jedziemy jeszcze na dworzec w Coron (jakies 1.5km na poludnie od centrum El Nido) i rezerwujemy bilelety na jutrzejszy przejazd klimatyzowanym busem do Peurto Princessa. Mamy do wyboru 4am , 6, 8 i tak do 10pm -kursy.

Nas czeka poranne wstawanie bo wyjazd mamy o 6 rano (roro bus-aircon 483p./osoba). Sa tez nieklimatyzowane busy 370p/osoba lub mozna wpakowac sie w klimatyzowanego vana z 10 osobami za 600 peso. My polecamy z El-Nido do Peurto aircon Bus a z Peurto do El Nido Van (van zabiera was prosto z lotniska- nie bujacie sie tricyklem do dworca itd a placicie moz 60 peso wiecej i zaosczedzacie tak cenny czas by wczesniej wybrac dogodny nocleg w El Nido!)

Oddajemy skutera przed umowionym czasem i relaksujemy sie w pokoju do 15 przy fanie. Potem dosc intensywna burza tak do 18 i kolacja w Art Caffe.