Geoblog.pl    nasz    Podróże    Indonezja w miesiąc    Szczyt zdobyty

Szczyt zdobyty

Indonezja
Indonezja, wulkan Rinjani

Po nieprzespanej nocy wyruszamy o 3 rano na szczyt. Jest zimno. Bardzo powoli pniemy sie do gory. Trasa to waska sliska zwirowa droga. Musimy napinac ostro miesnie aby sie nie poslizgnac. Po godzinie mamy dosc. Po dwoch godzinach jest tak zimno i wieje przerazliwie lodowaty wiatr ze chce sie wracac. Ostatnia godzina to podejscie pochyla na 75 stopni sciana gdzie trasa to zwirowisko. Jeden krok i dwa zjezdzasz w dol. Ja wychodze na czworachach. Lukasz juz placze. Ostatnie metry to juz mordenga. Ale nareszcie sie udaje. Stajemy na 3726 m.n.p.m. Slonce powoli wstaje. Szkada ze nadal jest bardzo zimno. Aparaty ida w ruch. Widoki zapieraja dech. Zejscie ze szczytu to tylko zjazd. Stopy zapadaja sie calkowicie w zwirze. Jestesmy bardzo zadowoleni ze sie nam udalo. Po sniadaniu kolejny etap to zejscie do krateru gdzie znajduje sie piekne turkusowre jezioro i inny aktywny, idealnie stozkowy wulkan. Zejscie nie nalezy do latwych. Stroma trasa wije sie na scianach krateru. Po 3 godzinach wreszcie wykonczeni jestesmy na dole. Kapiemy sie w goracych zrodlach siarkowych ktore calkowicie odbieraja nam juz sily. A tu jeszcze kolejny raz wyjscie na sciane krateru tylko z drugiej strony. Czyli po krotkim odpoczynku pniemy sie znow 500 metrow pionowo do gory na krawedz krateru na wysokosc 2600 m.n.p.m. Ostatni raz widzimy jezioro i wulkan na ktory z niedowierzaniem patrzymy ze udalo nam sie go zdobyc. Noc mamy w obozie 200 m ponizej krawedzi krateru. Noc rowniez nie nalezy do udanych bo trafilismy na taki polski halny i namiot prawie nam odlecial. W namiocie mielismy przez to mala buze piaskowa.